Organizaţiile reprezentative din sectorul agroalimentar pot crea proiecte în vederea obţinerii de finanţare pentru programe de informare şi promovare, se arată într-un comunicat transmis joi de Ministerul Agriculturii.
Pentru anul 2018, Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare.
Scopul acestui program este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018 este de 179,1 milioane de euro, cu 37,1 milioane de euro mai mult faţă de bugetul din 2017.